سامانه ارتباط وستا

سامانه ارتباط وستا

Vesta Communication System

مزایای کابل فیبر نوری

خلاصه

بر اساس گزارش اعلام شده توسط Global NewsWire بازار جهانی فیبر نوری در سال ۲۰۱۶ حدود 2.5 بیلیون دلار ارزش گذاری شده است . این آمار نشان می دهد که انتقال کابل فیبر نوری در حال تجربه بهترین زمان خود می باشد و ارتباطات راه دور را بسیار تغییر خواهد داد ...

۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين
1011بازدید
مزایای کابل فیبر نوری

بر اساس گزارش اعلام شده توسط Global Nesire بازار جهانی فیبر نوری در سال ۲۰۱۶ حدود 2.5 بیلیون دلار ارزش گذاری شده است. این آمار نشان می دهد که انتقال کابل فیبر نوری در حال تجربه بهترین زمان خود می باشد و ارتباطات راه دور را بسیار تغییر خواهد داد. انتقال داده توسط کابل فیبر نوری با توجه به تقاضا برای پهنای باند بالاتر و اتصالات با سرعت بیشتر برای اهداف مختلف صنعتی و مسکونی در جوامع مدرین بیشتر و بیشتر رایج می شود. در این مقاله مزایا و معایب انتقال فیبر نوری مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مزایای کابل فیبر نوری

 

 

تکنولوژی انتقال فیبر نوری

معمولا یک سیستم ارتباطی فیبر نوری از سه جزء اصلی تشکیل شده است: فرستنده نوری، کابل فیبر نوری و گیرنده نوری.
فرستنده نوری سیگنال الکتریکی را به سیگنال نوری تبدیل می کند کابل فیبر نوری سیگنال نوری را از فرستنده نوری به گیرنده نوری منتقل می کند و گیرنده نوری سیگنال نوری را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. فرستنده فیبر نوری که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند دستگاه های LED ( دیودهای ساطع کنند نور ) و دیود لیزر است.
آشکار ساز نوری (Photodetector) قسمت اصلی گیرنده نوری است که با استفاده از اثر آشکار ساز نور ، نور را به برق تبدیل می کند.
در مورد کابل فیبر نوری مطالب زیادی برای گفتن است و همانطور که استفاده و تقاضا برای سرعت و پهنای باند افزایش می یابد توسعه کابل های فیبر نوری نیز شگفت آور است. اکنون در بازار کابل های فیبر نوری، کابل فیبر نوری OS2، کابل فیبر نوری OM2، کابل فیبر نوری OM3، کابل فیبر نوری OM4 و کابل فیبر نوری OM5 برای کاربردهای مختلف نوری وجود دارد. از کابل فیبر نوری به عنوان واسطه ای برای ارتباط از راه دور و شبکه استفاده می شود چون کابل فیبر نوری بسیار انعطاف پذیر و در مقایسه با کابل های مسی نور با میرایی بسیار کمی از طریق کابل فیبر نوری منتقل می شود. شکل زیر نشان می دهد که تمام سیستم های انتقال فیبر نوری از نور مدوله شده برای انتقال اطلاعات از یک فرستنده به گیرنده همراه استفاده می کنند .

 

 

برای اطلاعات بیشتر بهترین قیمت کابل شبکه :

تفاوت کابل های فیبر نوری، کابل کواکسیل و کابل جفت بهم تابیده

انقباض کابل فیبر نوری

 

 

 

مزایای انتقال فیبر نوری

به دلیل مزیت های انتقال فیبر نوری به انتقال الکتریکی تا حد قابل توجهی جایگزین ارتباطات کابل مسی در شبکه های مختلف در کشور های پیشرفته شده است. مزایای انتقال فیبر نوری عبارتست از :


پهنای باند بسیار بالا : هیچ رسانه انتقال داده ای مبتنی بر کابل مسی پهنای باندی را که کابل فیبر نوری ارائه می دهد را بدست نمی دهد. حجم داده هایی که کابل فیبر نوری در واحد زمان منتقل می کند بسیار بیشتر از کابل های مسی است.

فاصله بیشتر : در انتقال فیبر نوری ، کابل فیبر نوری قادر به کاهش میزان از دست رفتن داده است به همین سبب باعث می شود که سیگنال های داده به مسافت بیشتری نسبت به کابل شبکه مسی انتقال یابد.

مقاومت در برابر تداخل الکترومغناطیس: در استقرار عملی کابل شبکه ملاقات با محیطی مانند پست های برق، گرمایش، تهویه و سایر منابع تداخل صنعتی اجتناب ناپذیر است. با این حال کابل فیبر نوری دارای نرخ خطای بیتی بسیار کم است در نتیجه مقاومت بسیار زیاد کابل فیبر نوری در برابر تداخل الکترومغناطیس انتقال داده از طریق کابل فیبر نوری بدون نویز می باشد.

خطر امنیتی پایین: رشد بازار ارتباطات فیبر نوری عمدتا توسط افزایش آگاهی در مورد نگرانی های امنیتی داده و استفاده از تجهیزات اولیه جایگزین ایجاد می شود. داده ها و سیگنال ها از طریق نور در انتقال فیبر نوری منتقل می شوند بنابراین هیچ راهی برای تشخیص داده های منتقل شده از طریق کابل وجود ندارد که امنیت مطلق انتقال اطلاعات را تضمین می کند .

اندازه کوچک: کابل فیبر نوری قطر بسیار کمی دارد به عنوان مثال قطر کابل فیبر نوری OM3 حدود ۲ میلیمتر است که از قطر کابل مسی کمتر می باشد. اندازه کوچک فضای بیشتری را در انتقال فیبر نوری ذخیر می کند.

وزن سبک: کابل فیبر نوری از شیشه یا پلاستیک ساخته شده است که از کابل های مسی نازک تر هستند. به همین علت کابل فیبر نوری سبکتر و نصب آن آسانتر می باشد.

سازگاری آسان با افزایش پهنای باند: با استفاده از کابل فیبر نوری تجهیزات جدید می توانند به راحتی به زیرساخت کابل موجود اضافه شوند و می تواند ظرفیت بسیار گسترده تری نسبت به کابل مسی ایجاد کند. به عنوان مثال با استفاده از تکنولوژی DM ( چند برابر سازی تقسیم طول موج ) شامل CDM DDM کابل فیبر نوری را قادر می سازد تا پهنای باند بیشتری را ساپورت کند.

 

 

 

معرفی خدمات سامانه ارتباطی وستا:

سوییچ شبکه

پچپنل

پچکورد

کابل فیبر نوری ۸ کُر

کابل فیبر نوری ۱۲ کُر

کابل فیبر نوری ۲۴ کُر

کابل فیبر نوری ۴۸ کُر