سامانه ارتباط وستا

سامانه ارتباط وستا

Vesta Communication System

معرفی برند سیسکو (Cisco)

خلاصه

«شرکت سیسکو سیستمز» (Cisco Systems) شرکت آمریکایی تولیدکنندهٔ تجهیزات شبکه (Network) است-مقر آن در سن خوزه، کالیفرنیا، در مرکز دره سیلیکون است.

۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين
786بازدید
معرفی برند سیسکو (Cisco)

تاریخچه برند سیسکو

سیسکو سیستمز (Cisco Systems) یک شرکت فناوری آمریکایی است که در سراسر جهان فعالیت می کند و بیشتر بخاطر محصولات شبکه های کامپیوتری خود شناخته شده است . سیسکو در ابتدا محصولات خود را به مشاغل دیگر میفروخت ولی به این عنوان نتوانست نامی برای خود به دست آورد اما در دهه دوم قرن بیست و یکم یک از بزرگترین شرکت ها در ایالات متحده آمریکا شد. برند سیسکو در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سن خوزه کالیفرنیا قرار دارد. بنیانگذاران برند سیسکو زوج لئوناردو بوزاک (Leonardo Bosack) و ساندرا لرنر (Sandra Lerner) از دانشجویان دانشگاه استنفورد بودند که در سال ۱۹۸۱ فارغ التحصیل شدند و در یک مدرسه امکانات کامپیوتری دو بخش مختلف را مدیریت می کردند. بوزاک راهی برای ارتباط کامپیوترهای تحت مدیریت خود با استفاده از روشی که کارمندان استنفورد در دهه ۷۰ ابداع کرده بودند یافت . او و لرنر دریافتند که فناوری روتر (Router) همانطور که از نام آن مشخص است می تواند بصورت بسیار سودمند در مقیاس بزرگتر نسبت به دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

در سال ۱۹۸۴ این دو ،   شرکت سیسکو سیستمز (Cisco Systems) که از نام شهر سانفرانسیسکو برگرفته شده بود را تاسیس کردند. استنفورد در نهایت مجوز نرم افزار اختصاصی خود را به شرکت سیسکو داد . در سال ۱۹۸۵ شرکت سیسکو اولین محصول خود را به فروش رساند که یک کارت شبکه برای کامپیوترهای شرکت تجهیزات دیجیتال (Digital Equipment Corporation) بود . اولین موفقیت بزرگ شرکت سیسکو روتری بود که چندین پروتکل شبکه را ارائه می کرد که سال بعد یعنی ۱۹۸۶ به دست آمد . بنیانگذاران برند سیسکو که برای توسعه نیاز به پول نقد داشتند به یک شرکت سرمایه گذاری بنام Sequoia Capital مراجعه کردند . سکویا در اواخر سال ۱۹۸۷ کنترل شرکت سیسکو را بدست گرفت و در سال ۱۹۸۸ جان مورگریج (John Morgridge) را به عنوان رئیس و مدیرعامل منصوب کرد او به خوبی شرکت سیسکو را مدیریت کرد و با بنیانگذارن نیز کنار آمد . در سال ۱۹۹۰ بلافاصله پس از اینکه شرکت سیسکو اولین سهام خود را به عموم فروخت لرنر از شرکت اخراج شد و بوزاک متعاقبا شرکت سیسکو را ترک کرد . شرکت سیسکو در اوایل دهه ۹۰ به سرعت رشد کرد. شرکت سیسکو (Cisco Company) روتر بهبود یافته مدل ۷۰۰۰ را در سال ۱۹۹۳ معرفی کرد و در همان سال شروع به خرید شرکت های دیگر کرد. اولین خرید آن یعنی شرکت Crescendo Communication به شرکت سیسکو اجازه داد تا قاطعانه وارد حوزه تجهیزات سوییچینگ شبکه شود . در سال ۱۹۹۴ شرکت سیسکو دفتر مرکز خود را از منلو پارک (Menlo Park) کالیفرنیا به سن خوزه (San Jose) منتقل کرد و سال بعد جان تی چمبرز (John T.Chembers)   جایگزین مورگریج به عنوان مدیرعامل شد. چمبرز نیز به دنبال استراتژی رشد از طریق خرید شرکت ها ادامه داد . در سال ۱۹۹۸ شرکت سیسکو ، سلسیوس سیستمز (Selsius Systems) را خریداری کرد که در زمینه تلفن اینترنتی تخصص داشت و به شرکت سیسکو کمک کرد تا در فناوری VOIP تسلط پیدا کند . در سال ۲۰۰۶ شرکت سیسکو TelePresense را معرفی کرد نوعی کنفرانس ویدئویی که به افراد در مکان های مختلف اجازه می دهد به گونه ای که گویی در یک محل هستند تعامل داشته باشند . تخصص شبکه سیسکو آن را به ارائه دهنده پیشرو اینترنت اشیا تبدیل کرد مفهومی که بیشتر در سیسکو کاربرد دارد . چمبرز در سال ۲۰۱۵ بازنشسته شد و شرکت بطور فزاینده ای تاکید خود را از سخت افزار به نرم افزار های برند سیسکو تغییر داد.

 

خدمات برند سیسکو

خدمات شرکت سیسکو شامل موارد بسیاری است که می توان بصورت خلاصه بصورت زیر بیان کرد

خدمات مشاوره ای که برای معماری و بهینه سازی محیط فناوری اطلاعات بسیار مفید می باشد ، پشتیبانی راه حل های شبکه ای ، پشتیبانی سخت فزار ، پشتیبانی نرم افزار ، خدمات آموزشی و سایر موارد .

 

سایت رسمی شرکت سیسکو

سایت رسمی شرکت سیسکو .Cisco.Com میباشد.

 

محصولات شرکت سیسکو

محصولات سخت افزاری برند سیسکو و البته نرم افزارهای برند سیسکو (Cisco) شامل رنج وسیعی از تجهیزات می شود که در ذیل به خلاصه ای از آن می پردازیم

 

روتر سیسکو (Cisco Router)

مجموعه روترهای سیسکو نحوه ایجاد یک شبکه امن ، قابل اعتماد و مقیاس پذیر را با هزینه کمتر ساده می کند که شامل روتر های سری 4000 ، روترهای 800 و روترهای 900، روترهای سری 2900، روترهای سری 1900 و روتر های ASR سری 1000 می باشد .

 

سوییچ سیسکو

راه حل های سوییچینگ سیسکو بسیار امن و قابل اعتماد برای همه شبکه های با هر اندازه ای مناسب می باشند.

سوییچ های شبکه سری 2960-X سیسکو : این سری از سوییچ های سیسکو شامل سوییچ لایه ۲ و سوییچ لایه ۳ استکبل (Stackable) با سرعت 1000Mbps می باشد که استقرار، مدیریت و عیب یابی آنها ساده می باشد . از قابلیت های سری 2960-X نصب خودکار نرم افزار و پیکره بندی پورت (Port Configuration) است. برخی از پرفروشترین مدل های این سری از سوییچ های سیسکو عبارت است از

سوییچ سیسکو S-C2960X-24TD-L

سوییچ سیسکو S-C2960X-24TS-L

سوییچ POE سیسکو S-C2960X-24PS-L

سوییچ POE سیسکو S-C2960X-24PD-L

سوییچ سیسکو S-C2960X-48TD-L

سوییچ سیسکو S-C2960X-48TS-L

سوییچ POE سیسکو S-C2960X-48FPD-L

 

سوییچ های شبکه سری 3650 سیسکو :  سوییچ های سری 3650 نسل بعدی سوییچ های دسترسی لایه ۳ می باشد . سوییچ سری 3650 سیسکو شامل سوییچ ۲۴ پورت و سوییچ ۴۸ پورت و سوییچ های POE با سرعت 1000Mbps است . همچنین سوییچ 3650 سیسکو از نظر فضا جای کمتری را اشغال می کند .

از پرفروشترین سوییچ های سری 3650 می توان به موارد ذیل اشاره کرد .

سوییچ ۲۴ پورت سیسکو S-C3650-24TD-L

سوییچ POE سیسکو S-C3650-24PS-L

سوییچ ۴۸ پورت سیسکو S-C3650-48TS-S

 

سوییچ های شبکه سری 3850 سیسکو : سوییچ های سری 3850 سیسکو امکان در مدل های مختلف با سرعت 1000Mbps و 10G و امکان اتصال باسیم و بی سیم به شما اجازه میدهد تا به بهترین صورت ممکن از سرمایه گذاری خود محافظت نمایید. بیش از ۳۰ مدل سوییچ 3850 وجود دارد که در اینجا به معرفی چند مدل از پرفروشترین های سوییچ ۳۸۵۰   می پردازیم

سوییچ   سیسکو  S-C3850-24XS-E

سوییچ سیسکو S-C3850-12XS-E

سوییچ سیسکو S-C3850-24S-E

سوییچ سیسکو S-C3850-24T-E

 

سیسکو فایروال (Cisco Fireall)

با فایروال و محصولات امنیتی سیسکو تهدیدات را می توان بهتر متوقف کرد 

این محصولات شامل فایر پاور (Firepoer) سری ۲۱۰۰، فایر پاور سری ۴۱۰۰ ، فایر پاور سری ۹۰۰۰، فایروال سری 5500 و فایروال 5500-X  می باشد .

 

آی پی فون سیسکو (Cisco IP Phone)

مجموعه تلفن های IP سیسکو شامل تلفن IP کاربر پسند (User-Friendly) و با امکانات کامل است که نیازهای هر سازمانی را برطرف می کند . و شامل :

آی پی فون های سری 8800,7800,6800,7900 و سری 8900 می شود .

 

اکسس پوینت سیسکو (Cisco Access Point)

اکسس پوینت های سیسکو شامل

اکسس پوینت Aironet سری 1810

اکسس پوینت Aironet سری 1830

اکسس پوینت سری Aironet سری 1850 می باشد

 

شرکت سیسکو ایران

در کشور ایران به علت وجود تحریم ها ، شرکت خاصی به عنوان نماینده رسمی شرکت سیسکو وجود ندارد و واردات محصول از کشورهای همسایه انجام می شود .

 

فروش تجهیزات سیسکو

شرکت سامانه ارتباط وستا این افتخار را دارد که سال های متمادی به فروش تجهیزات سیسکو در ایران پرداخته است . لازم بذکر است که محصولات سیسکو قابل ارائه توسط شرکت شامل محصولات Cisco business Model می باشد .

 

قیمت تجهیزات برند سیسکو

جهت اطلاع از قیمت تجهیزات سیسکو و خرید با تلفن های شرکت تماس حاصل نمایید.

 

دیگر مطالب پر بازدید در سایت وستا:

مزایای کابل فیبر نوری

تفاوت کابل های فیبر نوری، کابل کواکسیل و کابل جفت بهم تابیده

تفاوت هاب و سوئیچ شبکه