سامانه ارتباط وستا

سامانه ارتباط وستا

Vesta Communication System

چرا کابل‌های شبکه Cat6 به نسبت سایر کابل‌ها پر طرفدارتر هستند؟

خلاصه

در بین کابل شبکه کابل Cat6 به نسبت کابل های دیگر از محبوبیت بیشتری برخوردار است که در ذیل به برخی از ویژگی‌های آن اشاره می‌کنیم:

۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين
556بازدید
چرا کابل‌های شبکه Cat6 به نسبت سایر کابل‌ها پر طرفدارتر هستند؟

 

کابل شبکه Cat6 یک استاندارد کابل اترنت است که توسط انجمن صنایع الکترونیک (EIA) و انجمن صنعت ارتباطات از راه دور (TIA) تعریف شده است کابل شبکه Cat6 به عنوان نسل ششم کابل های زوج سیمی از 4 زوج سیم بهم تابیده تشکیل شده است که توسط کانکتور RJ45 یا کیستون سربندی می گردد و ماکزیمم سرعت هایی که از کابل Cat6 استفاده می کنند 1000Mbps می باشد. ماکزیمم مسافتی که کابل Cat6 پشتیبانی می کند 100 متر است و اگر مسافت بیشتر از 100 متر باشد مسلما افت سیگنال و از دست دادن بسته های اطلاعاتی را خواهیم داشت. بهتر است در هنگام کابل کشی Cat6 بیشترین مسافت را 90 متر در نظر بگیریم که اگر در دو انتهای کابل از پچ کورد های 1 متری تا 5 متری استفاده کردیم شبکه دچار مشکل نشود.

 

در بین کابل شبکه کابل Cat6 به نسبت کابل های دیگر از محبوبیت بیشتری برخوردار است که در ذیل به برخی از دلایل آن اشاره می کنیم:

 

ویژگی های مهم کابل cat6


1- سرعت و کارایی


کابل شبکه Cat6 می تواند سرعت عملکرد تا 250MHz را تحمل کند. این عملکرد سریع امکان استفاده از آن را با یک شبکه اترنت سریع شامل اترنت گیگابیتی یا 10G فراهم می کند. کل نسل کابل شبکه Cat6 برای تکمیل اترنت گیگابیتی معرفی شده است که شامل کارت های شبکه، پچ پنل ها، روترها، سوئیچ ها و سایر اجزای توسعه یافته برای دستیابی به یک شبکه گیگابیتی کامل است. بسیاری از متخصصان فناوری اطلاعات با توجه به ظرفیت کامل گیگابیتی کابل Cat6 در بیشتر پروژه های خود از این نوع کابل استفاده می کنند. لازم بذکر است که کابل شبکه Cat6 از سرعت 10G تا مسافت 54 متر پشتیبانی می کند.

 


2- ساختار مشابه با کابل شبکه Cat5 و سازگار بودن با آن


کابل شبکه Cat6 ساختاری مشابه با کابل Cat5 و Cat5e دارد و شامل ۴ زوج سیم مسی بهم تابیده می باشد اما دو برابر پهنای باند آن ظرفیت دارد پریز شبکه Cat6 و Cat5 مشابه می باشد بنابراین می توان کابل Cat6 را به پریزهای Cat5 و Cat5e نیز وصل کرد به عنوان مثال کابل Cat6 را می توان به یک سوئیچ Fast Ethernet وصل کرد اما از تمام ظرفیت پهنای باند Cat6 استفاده نمی شود درحالیکه از ماکزیمم سرعت سوئیچ یا کامپیوتر استفاده خواهد شد.

 


3- قابلیت ارتقاء


در صورت ارتقاء به شبکه بهینه کابل شبکه Cat6 باید در بخشی از ارتقاء قرار گیرد. کسب و کارهای کوچک برای شروع بکار معمولا از کابل Cat6 استفاده می کنند چون در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی است. امروزه بیشتر سوئیچ هایی که دارای 2 الی 4 پورت 10G هستند معمولا دارای 8 الی 48 پورت گیگ می باشند.

 


4- هزینه کم


کابل Cat6 در قیاس با کابل های شبکه Cat6A و Cat7 و البته کابل های فیبر نوری به مراتب قیمت پایین تری دارد و از آنجا که در یک شبکه پرسرعت در تمامی نقاط نیاز به سرعت 10G نمی باشد استفاده از کابل Cat6 جهت تعدیل هزینه بسیار مناسب است.

 

شرکت سامانه ارتباط وستا کابل شبکه Cat6 را در بهترین برندهای موجود دربازار شبکه به مشتریان خود ارائه می دهد که شامل کابل شبکه Cat6 برندرکس ، کابل شبکه Cat6 لویتون ، کابل شبکه Cat6 آر اند ام ، کابل شبکه Cat6 اشنایدر اکتاسی ، کابل شبکه Cat6 فول و کابل شبکه Cat6 دیتا لند می باشد.