سامانه ارتباط وستا

سامانه ارتباط وستا

Vesta Communication System

تفاوت کابل های فیبر نوری، کابل کواکسیل و کابل جفت بهم تابیده

خلاصه

هرچه طول کابل های کواکسیل و جفت بهم تابیده بیشتر شود از دست دادن سیگنال بیشتر اتفاق میوفتد درصورتی که در کابل فیبر نوری اینگونه نیست. البته با توجه به محل مورد استفاده و وسعت آن هرکدام نسبت به دیگری برتری دارد.

۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين
1840بازدید
تفاوت کابل های فیبر نوری، کابل کواکسیل و کابل جفت بهم تابیده

انواع کابل در کابل کشی شبکه ها

کابل های شبکه یا کابل جفت بهم تابیده
کابل های کواکسیال
کابل های فیبر نوری

 

کابل با جفت های بهم تابیدهکابل با جفت های بهم تابیده

 

کابل با زوج بهم تابیده نوعی کابل است از یک جفت سیم مسی عایق شده ساخته شده است. و در یک مدار تک به منظور کاهش تقاطع و القاء الکترومغناطیسی به هم پیچیده میشوند. این نوع کابل شبکه بیشتر برای ارتباط تلفنی و شبکه های اترنت مدرن به کار میروند. هر جفت از سیم ها مسیری را برای انتقال اطلاعات تشکیل میدهند. در این کابل ها انتقال سیگنال ها به شکل الکتریکی از طریق سیم رسانای فلزی صورت میگیرد.
انواع کابل زوج بهم تابیده:
1-کابل دارای محافظ که دارای پوششی برای محافظت از سیم است
2-کابل بدون محافظ این کابل برای شبکه های تلفنی قدیم استفاده میشد و ارزانترین نوع کابل شبکه محلی است.


کابل کواکسیلکابل کواکسیل

کابل کواکسیال که به آن کابل Coax نیز گفته میشود در دهه 80 میلادی اختراع شد. این کابل از یک مس گرد با یک سپر فلزی عایق ساخته شده است که برای جلوگیری از تداخل سیگنال است. این کابل برای انتقال سیگنال به شکل الکتریکی بر روی رسانای داخلی کابل طراحی شده است و برای خطوط تلفن، شبکه اینترنت، حمل داده های پرسرعت کامپیوتر و دوربین های مدار بسته استفاده میشود.کابل کواکسیال به دو نوع کابل تک هسته ای و چند هسته ای تقسیم میشود. ویژگی های این کابل باعث شده است تا این روزها در حوزه ها و زمینه های مختلفی مورد استفاده بگیرند بخصوص به دلیل داشتن پهنای باند بالای آن ها.

 

برای اطلاعات بیشتر قیمت  کابل شبکه  ایرانی:

کیستون جک شبکه چیست

نمایندگی فروش تجهیزات شبکه سیسکو

 

کابل فیبر نوریکابل فیبر نوری

 

کابل فیبر نوری یک مدل کابل شبکه ای است که از رشته شیشه ای یا پلاستیکی استاندارد برای انتقال سیگنال داده به وسیله نور استفاده میکند. بدین ترتیب که داده ها در غالب پالس های  نوری منتقل میگردد. البته تار پلاستیکی مانند تار شیشه ای نمیتواند داده را منتقل کند و پهنای باند پایینتری دارد. این کابل ها برای مسافت های طولانی، شبکه داده با کارایی بالا و ارتباطات از راه دور طراحی شده اند که میتوانند نور را که از یک سر به آن وارد شده را از سر دیگر خارج کند. البته کابل فیبر نوری مزایای بیشماری دارد که باعث شده است در صنایع مختلف و در حوزه ارتباطات و شبکه های کامپیوتری بسیار استفاده شود.

اطلاعات بیشتر درباره کابل فیبر نوری


تفاوت کابل های فیبر نوری، کابل کواکسیل و کابل جفت بهم تابیدهتفاوت کابل های فیبر نوری،کابل کواکسیل . کابل جفت بهم تابیده


این سه کابل از انواع کابل های شبکه هستند که در سیستم ارتباطی مدرن مورد استفاده قرار میگیرند.این کابل ها عمدتا در زمان ارسال اطلاعات، سرعت انتقال داده ها و امینت با یکدیگر باهم تفاوت دارند.
کابل های فیبر نوری پهنای باند بسیار بیشتر و سرعت بسیار بالاتری نسبت به دوکابل دیگر دارد به همین دلیل در مراکزی که حجم زیادی باید انتقال پیدا کند کاربرد زیادی دارد. فیبرنوری به دلیل مدرن بودن و جدیدتر بودن از امنیت بیشتری برخوردار است. این کابل به دلیل قطر کم شیشه یا پلاستیک به کار رفته در آن از نظر وزنی سبکتر است
کابل های کواکسیال از کابل های جفت بهم تابیده و کابل های فیبر نوری قیمت و هزینه بیشتری دارند. نصب و اجرای کابل کواکسیال به دلیل عایق دی الکتریک اطراف مس هسته نسبتا مشکل است. این کابل پهنای باند کمتری نسبت به کایل فیبر نوری دارد و امنیت سیگنال منتقل شده را تضمین نمیکند.همچنین با خرابی یکی ار سیبم های کابل کواکسیل فرآیند کل شبکه مختل میشود درحالی که در کابل های دیگر اینگونه نیست.
کابل جفت بهم تابیده نسبت به دو کابل دیگر قیمت پایینتری دارد و نسبت به دوکابل دیگر دارای انعطاف بیشتری است. اگرچه این کابل برای به منظور کاهش نویز از منابع خارجی طراحی شده است اما معمولا در رد این نویز موفق نیست. این کابل پهنای کمتری نسبت به دو کابل دیگر دارد و امنیت سیگنال را نیز تنضمین نمیکند.

نتیجه گیری


هرچه طول کابل های کواکسیل و جفت بهم تابیده بیشتر شود از دست دادن سیگنال بیشتر اتفاق میوفتد درصورتی که در کابل فیبر نوری اینگونه نیست. البته با توجه به محل مورد استفاده و وسعت آن هرکدام نسبت به دیگری برتری دارد. بنابراین برای انتخاب نوع کابل باید به هدف و دلیل نیاز آن توجه کرد و برساس نیاز کابلی درست را انتخاب کرد.

 

معرفی خدمات سامانه ارتباطی وستا:

سوییچ شبکه

پچپنل

پچکورد